zaciatok

Slovensko je moderná krajina, kde je rovnosť medzi mužmi a ženami na pomerne vysokej úrovni. Sú však sféry spoločenského života, kde sú rozdiely medzi ich vnímaním ešte stále veľmi výrazné. A práve IT je jedna z nich.

Pred viac ako pol rokom som sa po prvýkrát stretla s Peťou Kotuliakovou, ktorá je srdcom a dušou skvelého konceptu Aj ty v IT. Od začiatku ma tento projekt nadchol! Ja osobne mám za sebou viacero negatívnych skúseností v súvislosti s tým, že rovnosť žien a mužov nie je až na takej vysokej úrovni, ako by som očakávala. Preto som sa rozhodla tento projekt podporiť.

Ako to začalo

Prvým krokom na našej spoločnej ceste bol brainstorming. Do jednej miestnosti som nahnala baby z Aj ty v IT a našich kreatívnych copywriterov.

Podkladom pre tento brainstorming bol pre nás nasledovný brief.

  1. Prečo sa projekt bude realizovať?

Cieľom je motivovať dievčatá k výberu IT smeru štúdia.

Cieľom je zvýšiť povedomie medzi stredoškolákmi o existencii projektu AJ Ty v IT a akciách, do ktorých sa môžu zapojiť.

Cieľom je zmeniť vnímanie verejnosti o povolaní „žena informatička“ – v smere, že IT je vhodné aj pre dievčatá.

Cieľom je zmeniť vnímanie dievčat o vhodnosti povolaní pre ne.

  1. Čo potrebujeme vytvoriť? Ako si to predstavujeme?

Jednoduchú formu oslovovania študentov a zároveň verejnosti. Študentov potrebujeme motivovať k aktívnej účasti na projekte. Vo verejnosti potrebujeme zmeniť doterajšie vnímanie tejto profesie ako mužskej.

  1. Aká je kreatívna výzva projektu?

Kampaň, ktorá osloví dievčatá vo veku 14 – 18 rokov, zároveň neodradí ich rodičov.

Vizuálna i obsahová.

  1. Čoho sa kampaň týka? Čo ideme komunikovať?

Týka sa povolania „informatik“ a možností informatikov uplatniť sa v živote, vhodnosti danej profesie pre ženy.

Ideme komunikovať, že IT je smer štúdia vhodný pre dievčatá.

Hlavný message:

Byť ženou v IT je super.

Dáva neobmedzené možnosti realizácie a prepojenia pracovného života so súkromným.

Študuj IT, zachrániš svet. ☺

  1. Aké sú komunikačné ciele kampane? Aký efekt má kampaň zanechať?

Oslovenie skupiny stredoškolských študentiek.

Senzibilizácia verejnosti.

Odstránenie obavy, že IT je ťažký smer štúdia vhodný iba pre chlapcov.

Kampaň má zanechať v dievčatách pocit: „Toto chcem študovať“.

  1. Kto je cieľová skupina?

Dievčatá na stredných školách.

Verejnosť.

Čo sme vymysleli

Po brainstormingu bola naša stratégia jasná. Ideme vytvoriť blog, ktorý bude unikátny už len tým, že ho budú písať samotné študentky IT. Prečo sme sa rozhodli pre toto riešenie?

  • Medzi stredoškoláčkami  sú veľmi populárne fashion bloggerky. Tak prečo tú istú formu, na ktorú sú už zvyknuté, nevyužiť pre Aj ty v IT?
  • Ďalšie výhody konceptu boli, že v porovnaní s inými kampaňami je písanie blogu a promovanie článkov na sociálnych sieťach pomerne lowcostová záležitosť.
  • Keď sa to raz baby z Aj ty v IT naučia robiť, vedia si kampaň v pohode spravovať aj samy.
  • Blog sa dá dlhodobo rozvíjať. Je to platforma, ktorú máme plne v rukách a dá sa aj v budúcnosti použiť na rôzne kampane a komunikáciu.

Najväčšia výzva projektu bola jasná od začiatku. Ako „zohnať“ baby, ktoré budú písať. Ja mám však výzvy rada, a tak som Peti navrhla, aby zvolala ajtáčky na jedno miesto a ja ich skúsim presvedčiť. Pripravila som si túto prezentáciu, Peťa zorganizovala stretko a lobbing sa začal. Na naše prekvapenie sa do projektu prihlásilo 8 báb!

Čo bolo ďalej…

Stanovili sme si jasný plán.

  1. Prebehne jedno školenie, kde baby naučíme, ako písať články a druhé, kde Peti ukážeme, ako články šíriť cez sociálne siete a ako ich promovať, aby sa dostali k našej cieľovke.
  2. Tri mesiace im budeme pomáhať tvoriť redakčný kalendár, navrhovať témy a opravovať články. Cieľom bude mentorovať dievčatá tak, aby sa z nich stali dobré copywriterky.
  3. Vytvorí sa blog na doméne blog.ajtyvit.sk.

Nebude to také ľahké…

Naplánovali sme to super. Ale ako iste všetci viete, realita býva väčšinou iná. A tak sme sa aj my potĺkali s viacerými prekážkami.

Jednou z nich bolo nájsť niekoho, kto by rýchlo a zadarmo urobil blog. A tak to nejak prischlo mne :). Blog som spravila v jednoduchej verzii, keďže moje znalosti z WordPressu sú základné. Na začiatok to však úplne stačí. Lepší jednoduchý blog so základnou grafikou v hrsti, ako super moderný nadizajnový blog na streche. 😉

Ak by niekto chcel vytvoriť nový, pokojne sa hláste!

Čo bude ďalej?

Pevne verím, že úplne skvelý blog, ktorý budú všetci čítať (ako ženy, tak aj muži) :D.

Chcem vyjadriť svoj obdiv všetkým dievčatám, ktoré sa do projektu pridali a začali písať. Je to obrovská výzva, ale keď som videla ich zanietenie, som si istá, že to zvládnu. A tiež dúfam, že sa k nim postupne pridajú aj ďalšie autorky.

Držte im palce! Ak chcete podporiť tento projekt, nie je nič ľahšie. Sledujte blog a lajkujte Facebook stránku, aby vám žiadny nový článok neušiel.

Zdieľaj na sociálnych sieťach:Share on Facebook17Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0
Unikátny blog o ženách v IT. Ako to začalo?

Julia Michalekova

Volám sa Júlia a milujem tieto veci: VISIBILITY, kde pracujem od jej začiatkov. VISIBILITY team, ktorý mám tu česť riadiť. Učiť sa nové veci, skúšať ich v praxi a potom šíriť tieto znalosti ďalej. Preto okrem písania článkov rada prednášam na konferenciách a univerzitách. Tiež rada pracujem so stážistami a študentmi, ktorí sa chcú učiť a zlepšovať. Content marketing, SEO, social media. Pivo a kávu. Minimalizmus v duchu hesla "Dokonalosť sa nedosahuje vtedy, keď už nie je čo pridať, ale vtedy, keď se nedá nic odobrať." Hackovanie života a samej seba pomocou tanca, behu, kníh, cestovania a ľudí, ktorými sa obklopujem.

[fbcomments]