tulip zeny 2

Môže dievča z jazykového gymnázia a s titulom z humanitných vied pracovať v IT biznise? Môže. A keď to šlo mne, zvládneš to aj ty.

Ok, je jasné, že nie som ajťáčka a so šikovnými babami v tomto odvetví sa ani nebudem porovnávať. Chcem skôr poukázať na to, že hoci som sa matematike, číslam a technológiám na škole vyhýbala ako čert krížu, dobehlo ma to. A zistila som, že som za to vďačná.

“Prírodné” vedy mi na škole fakt nešli. Vyštudovala som marketing v Nitre na UKF. Bolo tam všetko: umenie, ekonómia, dizajn, psychológia (priveľa psychológie), grafika, lingvistika. Všetko, len nie matematika. So slovom viem pracovať ako málokto v mojom okolí, ale bohužiaľ, (alebo bohu vďaka?) je dnes marketing hlavne o digitáli, asi ako všetko. Takže, síce som pôvodne písala reklamné slogany, články, textovala weby, časom došlo aj na technickejšie záležitosti. Dnes musia byť všetci dostatočne všestranní, inak sa nepresadia. Robila som PR, copywriting, neskôr linkbuilding a už takmer dva roky pracujem na pozícii “Marketing specialist” v cloudovej firme TULIP Solutions. Keďže som jediná vo firme na tejto pozícii, robím všetko okolo marketingu ja. Tvorba webov, PPC kampane, onpage aj offpage SEO. Či chcem, alebo nie, čísla sú teraz moja obživa.

Kde môžeš začať?

Prečo o tom píšem? Je fakt, že technickejšie vzdelaní ľudia sú nedostatkovým tovarom. A čím skôr to mladý človek pochopí, tým lepšiu budúcnosť môže mať pred sebou. Preto aj keď netúžiš študovať vedu a techniku, aspoň sa uč programovacie jazyky, štatistiku, absolvuj kurzy Google Academy (ktoré sú zadarmo). Nech si nájdeš prácu kdekoľvek, tieto vedomosti sa ti veľmi zídu. Obzvlášť teraz, keď sa na nás valí IoT, robotika, boti a kopec ďalších sránd, ktoré boli ešte 10 rokov dozadu úplné sci-fi. So správnymi vedomosťami sa o teba firmy naozaj pobijú. Nie je to len prázdna fráza, hovorím to z vlastnej skúsenosti. Predbiehajú sa vo výške platov, pracovných benefitoch a náplni dennodennej práce tak, aby ťa nenudila.

Mňa práca zaviedla až do cloudovej firmy. Mám okolo seba programátorov, vývojárov, účtovníkov, IT špecialistov. Všetko mladí Slováci, ktorí so svojim produktom prerazili na 16 európskych trhov. Ja síce ten produkt netvorím, ale kvôli propagácii musím poznať jeho vlastnosti a hranice. Preto som rada, že dnes, keď chcem zmeniť niečo v kóde webu, jednoducho to urobím a nenaháňam programátora. Lebo už ten kód ako-tak čítam. Zatiaľ síce len ako školáčik šlabikár :). Možno pri tom aj skončím, ale možno to niekam povedie.

Čo tým chcem povedať? Uč sa IT, uč sa programovať. Nikdy nie je neskoro. Hoci, ak si ešte na strednej, máš vyhraté. Je pred tebou množstvo času a možnosť voľby. Najpodstatnejšie je to, že je to jednoducho sranda a ver mi, nie je nič horšie, ako nudiť sa v robote. Ja sa v tej svojej nenudím. 😉

Zdieľaj na sociálnych sieťach:Share on Facebook28Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn66
Nie si ajťáčka? Svoje miesto v IT biznise môžeš nájsť aj ty

Soňa Výhonská

Vyštudovala som marketing na UKF v Nitre a odvtedy sa mu naplno venujem. Pomáham firmám hlavne v oblasti copywritingu „upratať si“ informácie na weboch s ohľadom na čitateľov aj vyhľadávače. Spolupracovala som s viacerými agentúrami a dnes vediem marketing v slovenskej cloudovej firme TULIP Solutions. Tu som sa dostala priamo do IT oblasti a uvedomujem si nedostatok žien v odbore. Účasť v Aj ty v IT je mojou snahou to aspoň trochu zmeniť. V súkromí najviac ocením, ak mi odporučíte dobrú knihu (ale pozor, som knihomoľ, takže máločím ma prekvapíte)

[fbcomments]